KPS FOOD SP. Z O.O.
INFORMACJA
O REALIZACJI STRATEGII PODATKOWEJ ZA OKRES STYCZEŃ – GRUDZIEŃ 2020 R.
1.Wstęp
Stosownie do przepisu art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych („Ustawa o CIT”), następujące podmioty są zobowiązane do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy:
W świetle Komunikatu Ministerstwa Finansów z dnia 9 grudnia 2020 r., pierwszy obowiązek w zakresie sporządzenia i publikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej dotyczy roku podatkowego kończącego się 31 grudnia 2020 r.
KPS Food sp. z o.o. („Spółka”, „KPS Food”) uzyskała w roku podatkowym 2020 przychód przekraczający równowartość 50 mln euro, w związku z czym na Spółce spoczywa obowiązek sporządzenia i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2020 r.
W celu wypełnienia wyżej wskazanego obowiązku Spółka publikuje niniejszy dokument.
Podstawową działalnością gospodarczą Spółki jest przetwarzanie mięsa drobiowego oraz produkcja wyrobów mięsnych w ramach nowoczesnego zakładu drobiarskiego położonego w Polsce. Spółka sprawuje pełną kontrolę nad procesem produkcyjnym, zachowuje wszelkie normy i standardy jakości w trakcie uboju, przetwarzania mięsa oraz transportu produktów do odbiorców.
Wysoką jakość wyrobów cieszących się satysfakcją odbiorców Spółka osiąga dzięki innowacyjnemu parkowi maszynowemu oraz specjalistycznie wykwalifikowanej kadrze pracowniczej. Potwierdzeniem przestrzegania zasad zrównoważonej produkcji i bezpieczeństwa żywności są posiadane przez Spółkę certyfikaty międzynarodowe oraz uzyskane pozytywne wyniki audytów zewnętrznych przeprowadzonych w Spółce.
Wobec obowiązków podatkowych ciążących na Spółce, KPS Food kierowała się ogólnie przyjętymi zasadami dążenia do minimalizacji ryzyka podatkowego oraz zachowania przejrzystości rozliczeń podatkowych. W efekcie przyjętej w Spółce strategii podatkowej, zobowiązania podatkowe wypełniane były w wymaganych wysokościach.
Spółka nie uczestniczyła w strukturach i transakcjach, których głównym lub jednym z głównych celów było unikanie opodatkowania lub niezasadne uzyskanie korzyści podatkowej.
Spółka dokonywała kwalifikacji podatkowej zaistniałych zdarzeń gospodarczych zgodnie z ich istotą prawną i ekonomiczną. Wątpliwości odnośnie do właściwego stosowania przepisów podatkowych Spółka konsultowała z zewnętrznymi doradcami podatkowymi lub administracją skarbową poprzez ogólnodostępną infolinię. Przy ocenie kwalifikacji podatkowej zaistniałych zdarzeń gospodarczych Spółka zachowywała generalną zasadę ostrożności.
Podstawowa działalność operacyjna Spółki objęta jest zezwoleniem na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Spółka stosowała wewnętrzne procesy zapewniające wypełnienie obowiązków nałożonych przepisami prawa podatkowego.
Rozliczenia podatkowe weryfikowane były wieloetapowo. Wstępna kontrola formalna następowała podczas wprowadzania danych do systemu wynikających z dokumentów księgowych. Na etapie księgowania dokonywana była weryfikacja kwalifikacji podatkowej zdarzeń gospodarczych, uwzględniając podział działalności Spółki na działalność strefową objętą zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych oraz działalność pozostałą. Dodatkowo, weryfikacji formalnej oraz merytorycznej poddawane były sporządzone deklaracje i informacje podatkowe.
Spółka dokonywała weryfikacji kontrahentów. Weryfikacja obejmowała m.in. dane na temat kontrahenta zawarte w ogólnodostępnych rejestrach (np. rejestr podatników VAT).
Ponadto, przed dokonaniem płatności Spółka weryfikowała, czy rachunek bankowy, na który dana płatność miała być dokonana znajduje się na tzw. białej liście.
Na potrzeby wypełnienia obowiązków podatkowych w zakresie cen transferowych Spółka dokonywała weryfikacji, czy dany kontrahent powinien zostać uznany za podmiot powiązany oraz czy wartości transakcji z danym kontrahentem, przekraczały progi kwotowe zawarte w przepisach Ustawy o CIT.
Spółka korzystała ze wsparcia zewnętrznych podmiotów (tj. doradców podatkowych, radców prawnych) w zakresie zdarzeń gospodarczych, wobec których powzięła wątpliwości co do oceny skutków podatkowych.
KPS Food przekazywała właściwym organom informacje wymagane przepisami prawa, zarówno z własnej inicjatywy, jaki i na prośbę / żądanie właściwych organów.
Spółka w 2020 r. nie zawarła, ani nie była stroną:
6.Informacje odnośnie do realizacji przez KPS Food obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą
Z uwagi na przedmiot i zakres prowadzonej działalności na KPS Food ciążyły obowiązki podatkowe w szczególności na gruncie:
W ramach realizacji obowiązków podatkowych spoczywających na Spółce, Spółka składała odpowiednie deklaracje, dokonywała zapłaty wymaganych kwot podatków oraz jako płatnik odprowadzała pobierane od pracowników zaliczki na podatek PIT.
W ramach rozwiązań wspierających przedsiębiorców w okresie pandemii COVID-19, Spółka korzystała z odroczeń terminów płatności i częściowego umorzenia podatku od nieruchomości.
Spółka nie zidentyfikowała schematów podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, w związku z którymi na Spółce ciążyłby obowiązek przekazania stosownej informacji Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej. W związku z tym Spółka nie przekazała w 2020 r. informacji o schematach podatkowych do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
W 2020 r. Spółka dokonała następujących transakcji podmiotami powiązanymi, których wartość transakcji przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów:
Podmiot |
Kraj |
Wartość brutto w PLN |
Transakcja |
Ferma Energetyków sp. z o.o. |
Polska |
18.449.004,56 |
Zakup surowca |
Ferma Klwów sp. z o.o. |
Polska |
22.100.553,68 |
Zakup surowca |
Ferma Młodynie sp. z o.o. |
Polska |
22.705.801,61 |
Zakup surowca |
Ferma Podolany sp. z o.o. |
Polska |
25.354.620,33 |
Zakup surowca |
Krzyżanowski Partners sp. z o.o. |
Polska |
24.496.190,66 |
Zakup surowca |
W 2020 r. Spółka nie przeprowadzała, ani nie planowała działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki lub podmiotów powiązanych.
9.Informacja o złożonych przez KPS Food wnioskach o wydanie:
Spółka w 2020 r. nie wystąpiła z wnioskiem o wydanie wiążącej informacji stawkowej.
W 2020 r. Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
KPS Food
siedziba
ul. Zakładowa 7
26-670 Pionki I Polska
Zakład Drobiarski Radom
adres do korespondencji
ul. Energetyków 49
26-600 Radom I Polska
Zakład Przetwórczy Pionki
adres do korespondencji
ul. Przemysłowa 31
26-670 Pionki I Polska
email:
sekretariat.radom@kpsfood.pl
tel:
+48 726 220 562